ÁSZF

Általános szerződési feltételek

 

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) Katona Ágnes által nyújtott szolgáltatások igénybevételéhez.

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Katona Ágnes – Intact Solutions Kft. vállalkozó (Szolgáltató) és a szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).

Jelen ÁSZF érvényes a Szolgáltató által üzemeltett www.katonaagnes.hu weboldalon és www.online.katonaagnes.hu nyújtott valamennyi szolgáltatás tekintetében létrejött jogviszonyra.

Az ÁSZF automatikusan a Felek között létrejött valamennyi jogviszony részévé válik a weboldal Ügyfél általi megtekintésével, a weboldal, oktatási felület által nyújtott szolgáltatásra történő jelentkezéssel, feliratkozással vagy vásárlással.

Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a www.katonaagnes.hu  weboldalról. Az Ügyfél elismeri, hogy a külön nem szabályozott rendelkezések tekintetében az ÁSZF rendelkezéseit kell alkalmazni, melyeknek az Ügyfél a szerződéses ajánlat elfogadásával, vásárlásával és a szolgáltatás igénybevételével tudomásul veszi és elfogadja.

 

1./ A Szolgáltató

1.1 A Szolgáltató adatai:

név:                  Intact Solutions Kft.

székhely:          2315 Szigethalom, Veres P.u.14.

adószám:          32187177-1-13

cégjegyzék sz.: 13 09 225028

e-mail cím:       kapcsolat@katonagnes.hu

weboldal:          www.katonaagnes.hu

 

amely vállalkozás nyilvántartott tevékenységi körei között szerepel az Ügyféllel kötött egyedi szerződésben szereplő szerződéses tevékenység.

 

1.2. A Szolgáltató egyben rögzíti, hogy a szerződéses tevékenységgel kapcsolatban megfelelő szakismerettel és a tevékenység magas színvonalú ellátásához szükséges megfelelő szakértelemmel rendelkezik, melyre tekintettel a tevékenységet magas szakmai színvonalon végzi.

1.3. Az Ügyfél Szolgáltatóval való együttműködése egy partneri folyamat, amelynek célja, hogy szellemi közérzetjavító szolgáltatásokkal az ügyfelet az általa egyoldalúan – illetve egyeztetés során a Szolgáltatóval közösen – meghatározott célok elérésében támogassa.

 

 

2./ A Szolgáltató felelősségi köre

2.1 Szolgáltató nem orvos és nem pszichoterapeuta, az általa nyújtott szolgáltatások pedig különösen nem minősülnek

  1. az orvosi gyakorlat,
  2. az egészségügyi szakképesítéshez kötött pszichoterápiás gyakorlat, vagy
  3. a nem-konvencionális gyógyító és természetgyógyászati eljárások körébe tartozó tevékenységnek.

A Szolgáltató nem gyógyít és nem diagnosztizál!

2.2. A Szolgáltatónak nem feladata vizsgálni vagy megítélni az ügyfél pszichés illetve egészségi állapotát, és az Ügyfél ilyen állapotának szakember általi kezeléséért, illetve annak elmaradásáért a Szolgáltató nem felelős.

2.3. Mentesül a Szolgáltató a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy úgy járt el, ahogyan az tőle elvárható, illetve azt, hogy a bekövetkezett kár neki nem felróható okból keletkezett.

 

3./ Az ÁSZF érvényessége és hatálya

3.1. A Szolgáltató a tevékenységi körében meghatározott szolgáltatásait az Általános Szerződési Feltételek alapján nyújtja.

3.2. Az ÁSZF hatálya kiterjed a teljes szolgáltatásra, valamint annak a jövőbeni módosításaira is.

3.3. A Szolgáltató a szolgáltatás bármilyen jövőbeni bővítését vagy módosítását az ÁSZF szabályainak figyelembevételével végzi el.

3.4. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket kiegészítse, vagy megváltoztassa. A Szolgáltató az ÁSZF szabályait minden módosítást követően egységes szerkezetbe foglalja, majd pedig annak az Ügyfelek számára történő megismerését biztosítja.

 

4./ Az Ügyfél

4.1. A Szolgáltató a szolgáltatását mind jogi személyek, mind természetes személyek részére nyújtja. Az Ügyfél magánszemélyként csak a 18. életévét betöltött természetes személy lehet, akinek a cselekvőképessége korlátozva nincs.

4.2. Az ÁSZF-ben rögzített szabályok kötelező erejűek az Ügyfélre - illetve ha az Ügyfél és a szolgáltatás igénybe vevője egymástól eltér, úgy az igénybe vevőre is -, aki a szerződéses ajánlat elfogadásával, illetve a szolgáltatás igénybe vételével elismeri, hogy az ÁSZF rendelkezéseit megismerte, és hogy azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el.

4.3. Az Ügyfél köteles a szükséges információk kellő időben való átadásával elősegíteni a Szolgáltató szerződéses tevékenységét, azzal, hogy amennyiben ezen információk átadását nem vagy késedelmesen/hiányosan teljesíti, úgy a Szolgáltatót az erre tekintettel bekövetkező késedelmes teljesítéséért felelősség nem terheli.

 

5./ A Felek közötti szolgáltatási jogviszony létrejötte, az egyedi szerződés, az egyedi szerződés és az ÁSZF kapcsolata

5.1 Az Ügyfél, valamint a Szolgáltató közötti jogviszony a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával jön létre, mely meghatározza mindkét fél jogait és kötelezettségeit.

5.2. A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy az Ügyfél a képzésre jelentkezik, a jelentkezést elküldi, a terméket, vagy szolgáltatást megrendeli, a megrendelést elküldi és azt a Szolgáltató írásban visszaigazolja, az Ügyfél által megadott elektronikus levelezési címére, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. A Szolgáltatónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, annak teljesítésére tőle már el nem várható okok miatt (pl.: az adott szolgáltatást már nem nyújtja, a terméket nem forgalmazza, vis maior, betegség, stb.). Elállás esetén a Szolgáltató köteles elszámolni az Ügyféllel, amennyiben pénzmozgás történt.

5.3. A szolgáltató által üzemeltetett weboldalak(katonaagnes.hu és annak minden aldomainja) tartalmazzák az ott meghatározott szolgáltatások körét, amelyeket a jogszabályok, a szakmai szokványok, és a magyar nyelv szabályai szerint kell értelmezni, kiterjesztésnek e vonatkozásban nincs helye.

5.4. A weboldalon feltüntetett szolgáltatások tartalmazzák a szolgáltatás típusától függően a szolgáltatások teljes díját, az esetleges díjváltoztatás lehetőségét és eseteit, amelytől eltérni - amennyiben a Felek ettől eltérően nem állapodnak meg - csak a egyedi szerződés megkötésével lehetséges.

 

 

6./ A Szolgáltatás

6.1. A Szolgáltató az Ügyfél részére online programok, ismeretterjesztő anyagok biztosítására és online konzultációk biztosítására vonatkozó szolgáltatást nyújt.

6.1.1. Online programok

A megjelenített termékek online megrendelő űrlapon keresztül rendelhetőek, vásárolhatóak meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak bruttó árak és magyar forintban értendőek.

A weboldalon, valamint oktatási felületen kínált és megvásárolható termékek és szolgáltatások az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

  • Ingyenes ismeretterjesztő anyagok
  • Mini kurzusok
  • Alap tanfolyamok
  • Tanfolyamok
  • Mentorprogram
  • Időközönként megrendezésre kerülő programok, események pl.: konferencia, elvonulás, mini tréning, workshop, webinár
  • Életvezetési tanácsadás
  • Mentoring és Coaching szolgáltatás, konzultáció

 

 

6.1.2. Online konzultációk

A Szolgáltató az Ügyfél számára egy komplex szolgáltatás-csomagot tesz elérhetővé a jelzett szolgáltatási díj fejében, melynek alapvető elemei az online egyéni konzultáció. Egyes program-típusok esetén a Szolgáltatás része lehet: kiskönyv (eBook), ajánlott irodalom, videós oktatási anyagok és a hozzájuk kapcsolódó munkafüzetek.

 

6.1.3. Online termékek vásárlása

A Szolgáltató a termékek tulajdonságairól, a termékek és szolgáltatások tartalmáról weboldalán, oktatási felületén és elektronikus levélben ad tájékoztatást az Ügyfél számára. Az esetleges elírásokért, téves adatokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

A Szolgáltató által készített online és egyéb termékek az www.katonaagnes.hu valamint az www.online.katonaagnes.hu weboldalon kerülnek bemutatásra. A weboldalon a Programok, menüpontra kattintva érhetők el a megvásárolható termékek vagy szolgáltatások. Az egyes online termékre kattintva tekinthetők meg az adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos részletes információk.

Az Ügyfél a weboldalon véghezvitt vásárlási folyamattal elfogadja az ÁSZF-et.

A honlapon közölt információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá tartozó megrendelések esetén, a szerződés az Ügyfél által a honlapon keresztül tett befejezett vásárlási folyamattal jön létre, az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései szerint.

Az Ügyfél a megrendelés befejezésével kifejezetten tudomásul veszi, hogy vásárlási szándékát  megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.

A megrendelés Szolgáltatóhoz történő beérkezése egy automatikus válaszüzenet formájában visszaigazolásra kerül, ha szükséges a Szolgáltató képviselője felveszi a kapcsolatot telefonon, vagy elektronikus üzenet formájában az Ügyféllel.

Az Ügyfél elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország jogrendje az irányadó.

A szerződés magyar nyelven jön létre, a weboldal és az oktatási felület elektronikus formában, automatikusan tárolja a megrendelést, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra, így a későbbiekben nem kereshető vissza.

A termékek és szolgáltatások megrendelését és díjának megfizetését követően, az Ügyfél vagy elektronikus formában megkapja, vagy a www.online.katonaagnes.hu  weboldalon éri el a megvásárolt terméket vagy szolgáltatást. Személyes konzultáció vásárlása esetén a konzultáción való részvétel időpontjáról a Szolgáltató e-mailben egyeztet az Ügyféllel.

Az Ügyfél a vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A regisztráció/vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben az Ügyfél más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy a Szolgáltató az Ügyfél számára a megrendelés során az adatok leellenőrzésére minden esetben lehetőséget biztosít.

Az Ügyfél a jelszavát köteles titokban tartani, azt kizárólag személyesen jogosult használni, azt tilos harmadik személynek átadni, vagy hozzáférhetővé tenni.

A szolgáltatás keretében elérhető hang- és videóanyagokon az Ügyfél az alábbiak szerinti felhasználási jogot szerez:

Az Ügyfél kizárólag saját maga jogosult meghallgatni a rögzített vagy élő előadásokat és a Szolgáltató, vagy partnere által készített egyéb tartalmakat, azzal, hogy a hozzáférési jogot és az előadások, dokumentumok tartalmát az Ügyfél másnak tovább nem értékesítheti, nem teheti közzé más internetes oldalon és nem sokszorosíthatja üzleti vagy egyéb célból sem a Szolgáltató előzetes, írásbeli hozzájárulása hiányában. A jelen bekezdésben rögzített rendelkezések megsértése esetén az Ügyfél köteles Szolgáltató részére kártérítést fizetni az ÁSZF 11.4-es pontjában meghatározott feltételek szerint.

A szolgáltatás keretében elérhető hang- és videóanyagokon, valamint egyéb kiegészítő anyagokon az Ügyfél korlátozott időre szerez felhasználási jogot, melyről az adott programok ismertetésénél tájékozódhat. Az oldalakon található minden termék szerzői joga a szolgáltatót illeti meg.

 

Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

 

7./ A Felek jogai és kötelezettségei

7.1. A Szolgáltató jogai és kötelezettségei

7.1.1. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy az általa meghirdetett és az Ügyfél által igénybe vett szolgáltatást a lehető legmagasabb színvonalon nyújtja.

7.1.2. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy az általa a szolgáltatás nyújtása közben átadott információk, adatok, leírások és módszerek a jogszabályok figyelembe vételével a vonatkozó etikai szabályok teljes körű megtartásával kerülnek átadásra , de a szolgáltatások nem helyettesítik az orvosi konzultációt, a vizsgálatot, a diagnózist és a kezelést. Egészségügyi probléma esetén az Ügyfél  felelőssége, hogy haladéktalanul forduljon orvosához!

7.1.3. A Szolgáltató a 7.1.2. pont szerint részletezett információk átadásán túlmenően nem vállal kötelezettséget bármiféle eredmény bekövetkezésére, így az átadott információk, adatok és módszerek hasznosítása, alkalmazásának sikeressége semmilyen formában nem kérhető számon a Szolgátatón.

7.1.4. Az időponthoz kötött szolgáltatások tekintetében a Szolgáltató jogosult a kitűzött időpontok megváltoztatására azzal azonban, hogy erről legkésőbb 24 órával előbb értesítenie kell az Ügyfelet.

7.1.5. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF rendelkezéseinek egyoldalú megváltoztatására, amely módosításokat az Ügyfél számára elérhetővé kell tennie a hatályba lépés időpontjával együtt.

7.1.6 Online programok esetén a Szolgáltató sikerességét támogató 'egyéni' eszközökhöz, mint például az egyéni mentoring és coaching szolgáltatásokhoz (személyesen, Zoomon, telefonon, Messengeren, stb.) az Ügyfél részére kizárólag a szolgáltatás nyújtásának ideje alatt biztosít hozzáférést.

A fenti határidőn felül a fent említett eszközökhöz a Szolgáltató mérlegelheti a hozzáférés időbeni kiterjesztését egyéni méltányossági alapon.

7.1.7. Az online programok egyik fontos eszköze egy olyan közösség, ahol a résztvevők (Ügyfelek) egymással is találkozhatnak. Az ilyen csoport (pl. csoportos zoom meeting, facebook csoport, webinár) a Szolgáltató által fenntartott hely, ahol a résztvevők egymással és a program vezetőjével tiszteletteljes és támogató közösségi környezetet alakíthatnak ki. A Szolgáltató arra bátorítja az Ügyfelet, hogy aktívan használja a csoportot segítségkérésre és másoknak nyújtott segítés adására, elősegítve ezzel az együttműködést és az ügyfélélményt. Az Ügyfélnek tudomásul kell vennie, hogy ebben a környezetben szigorúan tilos az önreklámozás, a reklámozás vagy bármilyen olyan viselkedés, amely potenciálisan árthat más program résztvevőknek, a coaching programnak vagy a Szolgáltató hírnevének és integritásának. Ezen irányelvek megszegése az Ügyfél kizárását vonja maga után a csoportból. Az ilyen kizárás végleges, mivel a Szolgáltató elkötelezett a konstruktív és harmonikus környezet fenntartása mellett minden résztvevő számára.

7.1.8. A Szolgáltató által szervezett online csoportos programokon és coaching, mentoring foglalkozásokon az Ügyfél szabadon dönthet arról, hogy milyen mértékben kíván személyes információkat megosztani, beleértve a személyes történeteket, kihívásokat vagy vizuális jelenlétet. A Szolgáltató tiszteletben tartja ezt a választást; azonban fontos, hogy az Ügyfél elfogadja, hogy a csoportos alkalmakról felvétel készülhet, amely esetlegesen felhasználásra kerülhet oktatási célokra. Ha egy Ügyfél később aggályait fejezi ki a megosztott adatainak felhasználásával kapcsolatban, a Szolgáltató vállalja, hogy ezeket az aggályokat azonnal és a GDPR összes irányelvének megfelelően kezeli. A Szolgáltató a felvételeket olyan módon használja fel, amely mindenki számára növeli a tanulási élményt, miközben betartja az adatvédelmi és tiszteleti normákat.

7.1.9. A Szolgáltató kizárja a felelősségét arra az esetre, amennyiben a tanácsadás az Ügyfél esetleges rejtett vagy korábbi betegsége miatt marad eredménytelen. Az Ügyfél tudomással bír arról, hogy a Szolgáltató által végzett tanácsadási szolgáltatás nem orvosi vizsgálat, nem gyógyításra irányul, ezért az esetleges egészségügyi panaszok kezelésére nem alkalmas. A Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal az Ügyfél előtt ismert vagy nem ismert betegségéből, illetve egészségügyi panaszából eredő következményekért. A Szolgáltató nem jogosult betegség miatti kezelést még tanácsadás formájában sem nyújtani, ezért amennyiben az Ügyfél megrendelése kezelésre irányul, úgy a Szolgáltató köteles a tanácsadást megtagadni, mely esetben a Felek közötti jogviszony azonnali hatállyal ellehetetlenül és megszűnik. Az Ügyfél köteles a Szolgáltató részére megfizetni mindazt a költséget és munkadíjat, amely a Szolgáltató részéről már nyújtott szolgáltatásért jár.

7.1.10. A Szolgáltató a szolgáltatás igénybevétele során tudomására jutott, az Ügyfélre vonatkozó személyes és egyéb adatokat a jogszabályban meghatározott módon, tiszteletben tartva bizalmasan kezel. E kötelezettség a szerződés megszűnését vagy teljesülését követően is fennmarad a jogszabályokban meghatározott időtartamig.

 

7.2. Az Ügyfél jogai és kötelezettségei

7.2.1. Az Ügyfél jogosult az általa megrendelt és kiegyenlített szolgáltatást igénybe venni.

7.2.2. Az Ügyfél jogosult a szolgáltatás nyújtása során megkapott információkat, adatokat és módszereket a saját képzési céljára felhasználni.

7.2.3. Az Ügyfél nem jogosult a szolgáltatás nyújtása során megkapott információkat, adatokat és módszereket tovább értékesíteni, azokat saját szellemi termékeként hivatkozni, illetve azokat ezen a módon felhasználni, illetve a saját képzésétől eltérő célokra felhasználni.

7.2.4. Az Ügyfél köteles az általa megadott adataiban bekövetkező változást haladéktalanul a Szolgáltató tudomására hozni.

7.2.5 A szolgáltatások sikeres teljesítése érdekében, az Ügyfél köteles tájékoztatást adni mindazon körülményről, tényről, amely a közérzeti és mentális állapotát befolyásolhatja, a megfelelő tanácsadás elkészítése érdekében. A Szolgáltató nem vállal garanciát a hiányos adatokból készülő ajánlás pontosságára. Az adatok pontossága az Ügyfél kizárólagos felelőssége.

7.2.6 Az Ügyfél tudomással bír arról, hogy a Szolgáltató csak javaslatokat fogalmaz meg, bármilyen okból eredő, valamint az azzal kapcsolatba hozható betegségért, egészségromlásért, közvetlen vagy közvetett kárért a Szolgáltató felelősséget nem vállal, azt teljeskörűen kizárja, az Ügyfél ezt véglegesen tudomásul veszi.

7.2.7 Az időponthoz kötött szolgáltatások tekintetében az Ügyfél jogosult az kitűzött időpontok megváltoztatására azzal azonban, hogy erről legkésőbb 24 órával előbb értesítenie kell a Szolgáltatót. A szolgáltatást lemondani kizárólag írásban a kapcsolat@katonaagnes.hu címre küldött levélben lehetséges. Ezt a lemondó levelet 24 órán belül a Szolgáltató köteles visszaigazolni, szintén írásban. A két levél együttesen igazolja, hogy a szolgáltatás lemondásra került. Amennyiben a lemondó levélre 24 órán belül az Ügyfél nem kap választ, úgy azt haladéktalanul köteles jelezni a Megbízott felé a +36 20-3280034 telefonszámon. A szolgáltatás 24 órán belül történő lemondása esetén az Ügyfél köteles a Megbízott részére megfizetni a szolgáltatás árának 50%-át.

 

ELÁLLÁSI / FELMONDÁSI JOG

7.3.    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

 A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. aa) a terméknek,
  3. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  4. ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  5. ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

 Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

7.4.    A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

7.5.    Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

7.6.    Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

7.7.    A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalta e költség viselését.

7.8.    Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

7.9.    Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

7.10.    A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

  1.  a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
    b.    olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    c.    romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    d.    olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
    e.    olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
    f.    olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
    g.    olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
    h.    lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
    i.    hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
    j.    nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
    k.    lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
    l.    a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

7.11.    Szolgáltató a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.

7.12.    A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

7.13.    Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

7.14.    Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

7.15.    Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

7.16.    A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költség viselését. 

7.17.    A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

7.18.    A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

7.19.    Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt nyilatkozat segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. A megrendelt terméket postai úton, személyesen, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Fogyasztó a Szolgáltató részére. 

7.20.    A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. 

7.21.    A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

7.22.    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

7.23.    Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

7.24.    Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti Fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

7.25.    Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

7.26.  (Csak akkor alkalmazandó, ha Szolgáltató szolgáltatást is nyújt az értékesítés mellett.) Ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

7.27.    Elállási jog gyakorlásának a menete:

7.27.1.    Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.

7.27.2.    Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.

7.27.3.    A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, vagy szolgáltató részére átadni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. 

7.27.4.    A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

7.27.5.    Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

 

7.28 Vitarendezés

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
    2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
    3.a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok,

dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
4.a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,

amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

  1. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési

szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,

  1. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  2. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli

panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

 

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

 

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
    b. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
    c. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett

testület megjelölését,
d. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

  1. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül

megkísérelte a vitás ügy rendezését

  1. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását

nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve

fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,

  1. a testület döntésére irányuló indítványt,
  2. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

 

Online vitarendezési platform

 

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

8./ Fizetés, számlák, díjazás

8.1 Egyéni vagy csoportos konzultáció esetén, a szerződéses jogviszony a jelentkezéssel jön létre, amellyel az Ügyfél kifejezetten vállalja, hogy a szolgáltatás ellenértékét a Szolgáltató által kiállított számla ellenében a fizetési határidőn belül megfizeti. A szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a számla ellenértékének megfizetéséig az Ügyfél számára az egyéni vagy csoportos konzultáció lehetőségét megtagadja. A Szolgáltató szolgáltatásaival kapcsolatos számlaadási kötelezettségét számlával teljesíti, melyet az Ügyfél által megadott e-mail címre küld meg közvetlenül a számlázó programból!

8.2 A Szolgáltató fenntartja magának a jogokat, hogy a mindenkori szolgáltatási díjakat, árakat maga határozza meg. Az aktuális árakról és díjakról az Ügyfél felelőssége tájékozódni. Minden szolgáltatásra a megrendelése napján érvényes díjszabás az irányadó. A Weboldalon és oktatási oldalon látható szolgáltatások díjának megváltoztatásához jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már lefoglalt szolgáltatások díját nem befolyásolja. Amennyiben hibás ár kerül a Weboldalon feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves vagy esetleges rendszerhiba miatt megjelenő 0 Ft vagy 1 Ft árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a szolgáltatást hibás áron nyújtani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, melynek ismeretében az Ügyfél e-mailben jelezve azt, elállhat jelentkezési szándékától.

8.3 A kedvezményes, akciós ár kialakítása és megadása a Szolgáltató kizárólagos joga és azokat jogosult egyoldalúan módosítani.

 

9./ A szerződés megszűnése

9.1. A megbízási szerződés megszűnhet:

 - A Felek közös megegyezése útján

 - Azonnali hatályú felmondás útján

 - A Szolgáltató jogutód nélküli megszűnésével

 -Vis Maior esetén, amelyet mindkét fél kifejezetten annak minősít

 - A bíróság erre vonatkozó jogerős határozata alapján

 - A szerződés érvényességi idejének lejártával

 

9.1.1. A szerződés megszűnik, amennyiben a Felek ebben állapodnak meg. A megszűnéskor már teljesített szolgáltatások ellenértékével a Feleknek ebben az esetben is el kell számolniuk egymással.

9.1.2. Ha valamelyik fél a szerződésbe foglalt lényeges kötelezettségét megsérti, úgy a másik fél jogosult a szerződést a jogsértő félhez intézett egyoldalú írásbeli felmondással, azonnali hatállyal megszüntetni és kártérítést követelni. Lényeges kötelezettségnek számít az Ügyfél oldalán a szolgáltatás nyújtásához szükséges adatok, dokumentumok megfelelő módon történő átadása, illetve a megbízási díj időben történő megfizetése. A Szolgáltató részéről lényeges kötelezettség az ajánlott szolgáltatás teljes körű nyújtása az Ügyfél részére.

9.1.3. Megszűnik a szerződés, ha a bíróság jogerős határozatával így rendelkezik, a már teljesített szolgáltatásokkal azonban ebben az esetben is el kell számolni.

 

10./ Adatvédelem

10.1. A természetes személy Ügyfél tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás igénybevétele egyben részéről az adatvédelmi nyilatkozat elfogadásának is minősül. A Szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából az Ügyfél által megadott személyes adatokat jogosult kezelni. Személyes adatnak minősül az Ügyfél minden olyan adata, amelyből a személye azonosítható. Az adatok kezelése ez esetben tárolást és a szolgáltatás számára történő feldolgozást jelent.

10.2. A Szolgáltató az Ügyfél adatait kizárólag a szolgáltatás érdekében jogosult felhasználni, azokra referencia adatokként is csak az Ügyfél engedélye alapján hivatkozhat.

10.3 Az Ügyfél jogszabályban meghatározott jogaival élve kérheti az adatai törlését a Szolgáltatótól, amelyet az haladéktalanul köteles elvégezni a vonatkozó törvények és jogszabályok betartásával, és a törlés eredményéről az Ügyfelet tájékoztatni.

10.4. A Szolgáltató adatkezelésének részletes szabályai az Adatkezelési tájékoztatóban találhatóak, amelyet a Szolgáltató hozzáférhetővé tesz az Ügyfél számára.

 

11./ Szerzői jogok

11.1. A weboldalon és az oktatási felületen szereplő, az egyéni konzultációk során közzétett, valamint a vállalkozás által rendelkezésre bocsátott és a www.katonaagnes.hu weboldalon és a katonaagnes.hu domain alá tartozó aldomaineken, található anyagok, információk és egyéb szövegek olyan szellemi terméknek minősülnek, amellyel kapcsolatos valamennyi szerzői jog a Szolgáltató tulajdonában áll.

11.2. Az együttműködés során a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott anyagok kizárólag a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással összefüggésben, az Ügyfél saját céljaira használhatók fel. Az Ügyfél teljes felhatalmazást kap az átadott tartalom alkalmazására, viszont direkt formában azt nem oszthatja meg másokkal, és nem taníthatja meg másoknak, mert azzal jogsértő cselekményt valósít meg.

11.3. A szerzői jogok 11.1. és 11.2. pont szerinti megsértését a Szolgáltató olyan lényeges kötelezettség sértésnek tekinti, amely a Felek közötti szerződés azonnali hatályú megszüntetését s ezzel egyidejűleg kártérítés követelését vonhatja maga után.

11.4. A jogosulatlan felhasználás polgári- és büntető jogi következményeket, valamint kártérítési felelősséget von maga után. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén a Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 50.000 Ft, szavanként bruttó 20.000 Ft, illetve 40.000 Ft/nap. A szerzői jogi jogsértés esetén a Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra (Ügyfél) hárítja.

 

12./ Záró rendelkezések

12.1. A Felek a közöttük felmerült vitákat elsősorban békésen kísérlik meg rendezni, ennek eredménytelensége esetén a peres úton alávetik magukat, hatáskörtől függően az illetékes bíróság vagy törvényszék kizárólagos illetékességének.

12.2. Az itt nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (ii.26.) Kormányrendelet, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

12.3. Amennyiben a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogellenessé válna, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét nem érinti.

12.4. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy jelen ÁSZF-től az Ügyfél javára eltérjen.

 

Szigethalom, 2024. december 26.